Školní jídelna

Školní jídelna

Školní jídelna

ŠKOLNÍ JÍDELNA

Provozní řád školní jídelny

Platný od 1. 4. 2017

Je stanoven na základě:

  • Zákona č. 561/2004, školského zákona, ve znění pozdějších předpisů.
  • Vyhlášky ministerstva školství č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů, novela vyhlášky č 17/2015 Sb.
  • Vyhlášky ministerstva školství č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízení, ve znění pozdějších předpisů.
  • Vyhlášky ministerstva zdravotnictví č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby, ve znění pozdějších předpisů.

Školní jídelna zajišťuje stravování studentů, pracovníků školských zařízení a cizích strávníků.

Řídí se nutričním doporučením pro školní jídelny dle Ministerstva zdravotnictví ČR ke Spotřebnímu koši.

Pokrmy - obědy se musí spotřebovat do 14 hodin (doba ukončení výdeje). Teplé pokrmy jsou uchovány při teplotě nad 60 °C, studené pokrmy do 12°C.

Snídaně studentů se musí spotřebovat do 8 hodin (doba ukončení výdeje). Teplé pokrmy jsou uchovány při teplotě nad 60°C, studené pokrmy jsou uchovány při teplotě do 12°C

Pokrmy - večeře se musí spotřebovat do 19 hodin (doba ukončení výdeje). Teplé pokrmy jsou uchovány při teplotě nad 60°C, studené pokrmy do 12 °C.

Organizace provozu stravování

Doba výdeje pokrmů:

  • snídaně + přesnídávka: studenti 6:45 - 7:30,
  • oběd: cizí strávníci 11:00 - 11:30,
  • oběd: studenti, zaměstnanci 11:00 - 14:00,
  • večeře + svačina: studenti 17:45 - 18:30,
  • oběd o prázdninách: 11:00 - 13:00,
  • oběd o víkendech: 12:00 - 13:00.

Nástupy obsluhujících studentů:

  • snídaně: 06:30,
  • oběd: 10:00,
  • večeře: 16:30.

Ceny stravného studentů:

  • snídaně + přesnídávka: 26 Kč,
  • oběd: 32 Kč,
  • večeře + svačina: 34 Kč.

Závodní stravování:

  • oběd: 70 Kč.

Způsob placení stravného:

  • Studenti: hotově u vedoucí školní jídelny (1. patro, budova hotelu), bankovním převodem.
    Od 1. února 2018 budeme používat jako variabilní symbol tzv. osobní číslo žáka.
  • Zaměstnanci: srážkou ze mzdy.
  • Cizí strávníci: hotově u vedoucí školní jídelny (1. patro, budova hotelu).

Přihlašování a odhlašování stravy:

  • nejpozději do 13:00 předešlého dne,
  • osobně v kanceláři školní jídelny,
  • telefonicky: 325 610 523,
  • e-mailem: jidelna@hsvos.eu,
  • přes objednávkový terminál v recepci hotelu,
  • přes internet - ASTRIS stravování.

Strávník je přihlášen ke stravě dle přihlášky ke stravování a to na dobu neurčitou. Jakoukoliv změnu (ukončení stravování, odchod ze školy, odchod z internátu, změna stravovacích dní, přerušení studia apod.) je strávník povinen včas nahlásit vedoucí školní jídelny.

Studentům ubytovaným na domově mládeže začíná stravování v pondělí snídaní a končí v pátek obědem.
Studenti, kteří vykonávají praxi ve školní jídelně, mají možnost zakoupit si stravu.
Pokud si strávník neodhlásí stravu včas, nemá nárok na náhradu.

V případě nemoci, při neodhlášení stravy, má student nárok 1. den odebrat stravu do jídlonosičů za původní cenu. Další dny nemoci je povinen stravu odhlásit. Pokud tak neučiní, bude mu počítána plná cena stravy. Všichni strávníci, kteří odebírají oběd do hygienicky čistých jídlonosičů (zákaz výdeje do skleněných a jiných nevhodných nádob), nepřistupují k výdejnímu pultu, ale vyčkají příchodu obsluhy.

Školní jídelna je vybavena bezstravenkovým systémem. Strávníci používají čipové karty, které je možné zakoupit u vedoucí školní jídelny. Studenti nově mohou používat ISIC kartu a vyučující ITIC kartu.

Čipové karty slouží:

  • k objednávání obědů,
  • k odhlašování obědů,
  • k výdeji stravy,
  • pro vstup a výstup ze školy.

Ztráta nebo zapomenutí čipu

  • Pokud strávník zapomene čip, je toto povinen nahlásit v kanceláři jídelny, obdrží náhradní kartičku.
  • Pokud strávník ztratí čip, je povinen ztrátu hlásit v kanceláři školní jídelny z důvodů zablokování čipu proti zneužití. Strávník si musí koupit novou čipovou kartu.

Úřední hodiny vedoucí školní jídelny:

  • pondělí: 11:00 - 12:00, 13:30 - 14:00,
  • čtvrtek: 11:00 - 12:00, 13:30 - 14:00.

Vlastní organizace provozu:

  • Cizí strávníci mají možnost odložit tašky a svršky v jídelně.
  • Studenti si odkládají tašky a svršky ve skříňce v šatně v suterénu budovy školy.
  • Obsluhující studenti odebírají čipové karty a postupně přinášejí objednané pokrmy a nápoje.
  • Studenti (strávníci) sedí způsobně u stolu a čekají na příchod obsluhujících.
  • Odnášení kuchyňského a restauračního nádobí a zařízení mimo prostor školní jídelny se zakazuje.

© 2017 Hotelová škola Poděbrady, Komenského 156/7, 290 01  Poděbrady, tel.: +420 322 312 622, +420 325 612 541, e-mail: info@hsvos.cz