Hotelová škola Poděbrady

Středočeský krajAEHT

PUTOVÁNÍ PO FRANCII

První den jsme odjeli z Poděbrad (od HŠ) ve 2 hodiny. Přejeli jsme přes Německo a ráno kolem 6 hodiny jsem dojeli do Paříže. V Paříži jsme navštívili Eiffelovu věž, která je také jejím symbolem a je vysoká 320 m -výstup byl velmi namáhavý :), katedrálu Notre Dame (Notre Dame je slavná gotická katedrála známá z románu Victora Huga. Byla založena v 19. století). Dále jsme v Paříži navštívili Champs-Elysées (to je nejdelší a nejbohatší avanue, která měří 3 km a v některých místech je široká až 400 metrů. Nachází se mezi Vítězným obloukem a náměstím Svornosti). Na náměstí Svornosti se nachází nejstarší z externích památek - Obelisk. Na Obelisku jsou kresby, které znázorňují jeho převezení z Egypta do Francie. Později odpoledne jsme absolvovali krásnou projížďku na Bateaux-Mouches, kde jsme si mohli přímo z paluby vyfotografovat všechny krásy Paříže. Večer nás dopravili autobusem do hotelu Formule 1.
   V pátek jsem navštívili zámek Versailles, (jeho stavbu započal Ludvík XIII., ale hlavní stavby dodělal Ludvík XIV. Je to nádherný zámek, který obklopuje rozsáhlý komplex zahrad s fontánami. Myslím, že označení "SÍDLO KRÁLU" si opravdu zaslouží.), Montmartre a baziliku Sacré-Coeur (Sacré-Coeur v překladu znamená Nejsvětější srdce, říká se, že když si člověk v Sacré-Coeur zapálí svíčku splní se mu přání a tak jsme ke spoustě již hořících svíček přidali i ty naše.). Taky jsme projížděli kolem Moulin Rouge - nejvyhlášenějšího "kabaretu" v Paříži.
   4. den jsme si prohlédli zámky na Loiře. Jako první zámek Villandry s krásnými zelenino-ovocno-květinovými zahradami. Druhý zámek byl Chenonceau, kde jsme si kromě nádherných zahrad prohlédli i interiéry zámku s výtvarnou výstavou moderního umění inspirovanou sexem. Třetí zámek se nachází poblíž města Blois a jmenuje se Chambord. V Blois jsme si prohlédli kostel sv. Vincenta a katedrálu sv. Ludvíka. Večer jsme se ubytovali v hotelu Fl.
   5. den jsme měli na plánu prohlídku zámku Fontaibebleau spolu s krásnými zahradami. Po prohlídce zámku jsem se přesunuli do města Remeš v oblasti Champagne ,kde jsme měli zajištěnou prohlídku vinného sklepu, která byla naprosto jedinečná a okouzlující a tvořila důstojnou tečku za naším čtyřdenním putováním :).